{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری اصفهان، سفر به تاریخ نصف جهان

اگر قصد خرید بلیط هواپیما اصفهان را دارید این نکته را مد نظر داشته باشید که مکان های دیدنی و جاذبه های توریستی اصفهان تمامی ندارد و همین ابتدا خیالتان را راحت کنم که از گشت و گذار در این شهر تاریخی خسته نخواهید شد. اگر قصد دارید با خرید بلیط هواپیما خودتان را به اصفهان برسانید در حالیکه نمی دانید بازدید از کدام جاذبه های گردشگری اصفهان را در اولیت قرار دهید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله ابتدا معروف ترین جاذبه های گرشگری اصفهان را معرفی می کنیم و در انتها مسیر دستیابی به ارزان ترین بلیط هواپیما اصفهان را به شما نشان می دهیم.

دیدنی های اصفهان، گذری به میراث جهانی یونسکو

 اصفهان سومین شهر پرجمعیت ایران پس از مشهد و تهران محسوب می شود. بناهای کهن اصفهان میراث تاریخی بشمار می آیند که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده اند. همچنین اصفهان از اولین شهرهای ایران بود که در سال 94 به مجموعه شهرهای خلاق جهان که زیر نظر یونسکو شکل گرفته است، پیوسته اند. شهر خلاق شهری است که برای توسعه پایدار از دستاوردها و نوآوری های شهروندان استفاده می شود. با توجه به شهرت جهانی اصفهان، هر ساله توریست های خارجی فراوانی از نقاط مختلف جهان، ترجیح می دهند بلیط هواپیما اصفهان را بخرند و یا با تورهای گردشگری ایران خودشان را به نصف جهان برسانند.

میدان نقش جهان اصفهان، کلکسیونی از آثار تاریخی

میدان نقش جهان که هنوز هم مردم بومی آن را به نام میدان شاه می شناسند، از میراث نفیس دوران صفویه بشمار می آید که اکنون میدان مرکزی اصفهان محسوب می شود. بی شک اولین کاری که بعد از خرید بلیط هواپیما و اقامت در اصفهان انجام می دهید، بازدید از میدان نقش جهان است. با مراجعه به میدان نقش جهان شما از بنای عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، مسجد شاه و سر در قیصریه می توانید بازدید کنید که معماری هر کدام در نوع  خود بی نظیر است. درست روبروی عمارت عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله قرار دارد و در ضلع غربی آن، سر در قیصریه واقع است. در میدان نقش جهان، بازاری سرپوشیده به شکل مستطیل وجود دارد که این سه بنا را به هم مرتبط می سازد و بازار مسگر ها از معروف ترین و پر رونق ترین بخش ها در این بازار گسترده است.

بنای عالی قاپو با اسراری که در خود جای داده اهمیتی دوچندان دارد، بطوریکه ورودی مقر صفویه بوده ( قاپو در زبان ترکی به معنای ورودی یا سر در می باشد ) و از یک عمارت 6 طبقه با 48 متر ارتفاع تشکیل شده است. وقتی از قلب میدان نقش جهان به عمارت عالی قاپو نگاهی بیندازید ایوانی با 18 ستون بلند نظر شما را جلب می کند که از دیگر غرفه ها کمی جلوتر است، این ستون ها با تکه های آینه تزئین شده اند و نقاشی های مینیاتور نفیسی در سقف آن مشاهده می شود. در قسمت جلویی ایوان، حوضی مسی خود نمایی می کند که 60 سانتی متر عمق و طول و عرض آن به ترتیب 7 و 5 متر می باشد. حوض مسی با فواره هایی از جنس مرمر و مس تزیین شده است. تالار موسیقی که بدلیل گچ بری های خیره کننده اش شهرتی جهانی یافته، در طبقه ششم قرار دارد. در هنگام ورود به عمارت عالی قاپو، مسئولین تلفن های همراه محتوی فایل های صوتی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند که در مورد هر قسمت از عمارت و اسرار نهفته آن، اطلاعات ارزشمندی را ارئه می دهد.

کاخ چهل ستون، اوج ظرافت درآینه کاری

کاخ چهل ستون یکی بهترین شاهکار های دوران صفوی محسوب می شود که آوازه اش به خارج از مرز ها رسیده و می تواند یکی از دلایل جذب توریست و خرید بلیط هواپیما برای سفر به اصفهان باشد. قبل از هر چیز پیشنهاد می کنیم در هنگام غروب و یا شب به بازدید این مکان بیادماندنی بروید. هنگامی که تصویر ستون ها، کاخ و نورهای طلایی در آب حوض می افتد، شما انعکاس خارق العاده ای را در آب مشاهده خواهید کرد. کاخ چهل ستون به همراه باغی که آن را احاطه کرده، در مجموع 67 هزار متر مربع مساحت دارد. پس از اینکه کمی در باغ قدم زدید، ابتدا حوض آبی با نقش های زیبا مشاهده می کنید، سپس تالار 20 ستون نظرتان را جلب خواهد کرد.

در مورد نامگذاری این عمارت هم هنگامی که تصویر 20 ستون عمارت در آب منعکس می شود شما چهل ستون را مشاهده خواهید کرد. قسمت مرتفع تر این ایوان که ورودی محسوب می شود به تالار آینه معروف است که اوج توانمندی و مهارت ایرانیان را درآینه کاری و خلق آثار چشمگیر را به نمایش می گذارد. در ادامه تالار 18 ستون قرار دارد که 4 ستون مرکزی آن بر روی 4 شیر سنگی که آب از دهانشان فوواره می زند، بنا شده است. وقت آن رسیده که وارد تالار اصلی شوید، این تالار مکانی برای حضور و پذیرایی مهمانان خارجی بشمار می رود. موضوع قابل توجه در مورد این مکان نقش و نگارهایی است که در سقف آن خودنمایی می کند و هر کدام بیانگر واقعه ای تاریخی می باشند؛ مثلا در سمت چپ، شاه اسمائیل یکم در جنگ چالداران و در سمت راست نادر شاه افشار در جنگ کرنال به تصویر کشیده شده است. 

کاخ هشت بهشت، عمارت سوگولی ها در اصفهان

وقت آن رسیده که خرید بلیط هواپیما اصفهان را قطعی کنید و رزو هتل خود را برای مدت بیشتری در نظر بگیرید، چرا که دیدنی های اصفهان تمامی ندارند و اینبار قرار است با کاخ هشت بهشت شما را شگفت زده کنند. در این مجموعه ورودی های متعدد باغ، کاخ هشت بهشت را نسبت به سایر کاخ ها از لحاظ موقعیت استراتژیک برتری می بخشد، از این رو در همه سمت باغ  یک ورودی تعبیه شده است. در ضلع جنوبی، مجموعه ای از مدارس و در ادامه آن کاروانسرا و بازارچه ای مشاهده می شود. اوج مهارت و هنر معماری ایرانیان در کاخی که در مرکز باغ هشت بهشت بنا شده جلوه گر می شود. این عمارت دو طبقه با تزئینات و نقش هایی که در خور سوگولی های پادشاه بوده باشد مزین شده است. با اینکه فضا های مجزا در کاخ تعبیه شده، اما تالار آن از هر سو باز است و به گفته ی معماران سرشناس، همبستگی که کل عمارت را یکپارچه جلوه می دهد در نوع خود بینظیر می باشد. حوض مروارید و آبشار ایوان جنوبی از دیگر جاذبه های این بنای باشکوه است که نباید تماشای آن را از دست داد.

کلیسای وانک آمیختن معماری ایرانی و اروپایی

هنگامی که تعدادی از ساکنان ارمنستان به اصفهان آمدند با توجه به اینکه در بین آنها افرادی با مهارت های گوناگون وجود داشت، پادشاهان صفوی در جنوب غربی اصفهان به آنها اسکان داده و از آنها حمایت کردند. کلیسای وانک از جمله آثاری می باشد که بدست ارمنی های ساکن در ایران ساخته شده و کارشناسان آن را زیبا ترین کلیسای بنا شده در ایران می دانند. تزئینات این کلیسا شامل گچ بری های مجلل، طلاکاری و نقوش هک شده بر دیوار ها می باشد که نگاه ها را به خود جلب می کند. موزه ای در این مکان دایر شده و شامل نقاشی ها، کتاب های خطی نفیس و اشیا مورد استفاده مردم آن زمان است که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

منار جنبان سازه ای زنده در اصفهان

مدت ها بود که بسیاری از دانشمندان سراسر دنیا برای یافتن راز این بنای تاریخی، بلیط هواپیما را به مقصد اصفهان رزرو می کردند. ماجرا از این قرار است که در مقبره ی عارفی بنام عمو عبدالله کارلادانی بنایی ساخته شده شامل  ایوانی که بر فراز آن دو مناره مشابه به طول هفت و نیم متر وجود دارد. هرگاه شخصی با بالا رفتن از پله های مارپیچ، خود را به بالای یکی از مناره ها برساند و آن را تکان دهد، کل بنا یعنی دو مناره و ایوان برای مدتی شروع  به حرکت های رفت و برگشتی می کنند. بعضی ها علت حرکت این دو مناره ی فرسوده را اثر فیزیکی تشدید می دانند، اما اتفاق نظر بر این است که هنوز دلیلی که این حرکت پر ابهام را توضیح دهد پیدا نشده است.

منار جنبان اصفهان تنها مناره های موجود در جهان نیست که توریست ها را به خرید بلیط هواپیما خارجی و سفر به کشورهای توریستی ترغیب می کند، اما وجه تمایزی میان منارجنبان اصفهان با سایر همکیشانش در کشورهای دیگر وجود دارد و آن هم این است که در منار جنبان اصفهان، علاوه بر حرکت مناره ها، قسمت های دیگر بنا نیز حرکت می کند. به هر حال باستان شناسان بر این عقیده اند که تمام این سازه های متحرک توسط معماران ایرانی بنا شده است.

سی و سه پل، ماندگارترین تصویر اصفهان

سی و سه پل طولانی ترین پل ساخته شده بر روی زاینده رود می باشد که سی و سه دهانه دارد، بطوریکه به گفته ی برخی افراد عدد سی و سه، نمادی از آناهیتا ( الهه آب ) می باشد. موضوع جالب توجه این است که ترکیب مصالح به کار رفته در این پل بگونه ای است که با قرار گرفتن پایه های پل در آب در طول سالیان دراز، نه تنها به آن آسیبی وارد نشده بلکه این رطوبت باعث استحکام این سازه ی دیدنی شده است. شب هنگام، مردم روی این پل تجمع می کنند و تعدادی به آواز خواندن و یا نواختن موسیقی های سنتی می پردازند.

متاسفانه مدتی است که زاینده رود خشک شده و فقط در فصل های بارندگی آن هم اگر بارش قابل توجهی باشد، آب در زاینده رود جریان می یابد، بنابراین اگر قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد اصفهان را دارید سعی کنید زمان آن را طوری تنظیم کنید که آب در زاینده رود جریان داشته باشد تا از منظره ی زیبای سی و سه پل در رودخانه زاینده رود بی نصیب نمانید.

غذا های سنتی اصفهان، طعمی برای تمام سلیقه ها

اگر به یکی از رستوران های این شهر بروید، یک لیست بزرگ از غذاهای سنتی اصفهان را پیش رویتان می گذارند، بطوریکه مردد می شوید کدام را سفارش دهید، اما مگر می شود به اصفهان رفت و از طعم بریانی های خوشمزه گذشت!؟ بریانی به همان میزان که معروف است، خوش عطر و لذیذ می باشد حال اینکه پر آوازه ترین غذای اصفهان محسوب می شود. جالب است بدانید که طبخ این غذای لذیذ در مقابل چشم شما انجام می شود و با نان سنتی گرم، ریحان، پیاز و نوشیدنی های خنک سرو می شود.

از دیگر غذاهای لذیذ اصفهان نیز می توان به حلیم بادمجان، آش شله قلمکار، قیمه ریزه، آش سماق و شله بریان با زیره اشاره کرد.  اکثر غذاهایی که در اصفهان طبخ می شود فوت و فن خاص خود را دارند و پختن آن کار هر کسی نیست، بنابراین پیشنهاد می کنیم برای چشیدن طعم این غذاها، به کافه و رستوران های سنتی اصفهان بروید و دقایقی از شلوغی های شهر دور بمانید.

خرید بلیط هواپیما اصفهان زیر قیمت

شرکت هواپیمایی آنی تیکت با ارائه پیشنهادهای متنوع، دست مسافران خود را از لحاظ انتخاب ایرلان، قیمت بلیط هواپیما و تاریخ خرید بلیط هواپیما باز گذاشته و همواره کوشیده تا گامی بلند در راستای جلب رضایت مشتری بردارد. بدین منوال شرکت مسافرتی آنی تیکت تمام توان خود را بکار می گیرد تا هزینه ی مسافران خود را به حداقل رسانده و با ارائه بلیط هواپیما خارجی و داخلی و همچنین برگذاری تورهای داخلی و خارجی تمام سلیقه ها را در نظر داشته باشد. از این رو پیشنهاد می کنیم از شرایط ایجاد شده توسط شرکت آنی تیکت نهایت استفاده را ببرید.

تلفن تماس : 32444126 - 32444127 (056)

تلفن پشتیبانی: 09122989006

 

ثبت نظر
chat 0