{{ctrl.notification}}
عوامل مؤثر بر قیمت خرید بلیط هواپیما سیستمی در آنی تیکت

از مهم ترین موضوعاتی که در هنگام خرید بلیط هواپیما مد نظر قرار می گیرد، قیمت تعیین شده از طرف ایرلاین های مختلف است که برای بلیط های چارتری و سیستمی متفاوت می باشد. بلیط های سیستمی مزیت های قابل توجهی نسبت به بلیط های چارتری دارند، بنابراین اگر بتوانیم بلیط های سیستمی را ارزان تهیه کنیم، مسلما یک پرواز ایده آل را تجربه خواهیم کرد. از این رو در این مقاله ابتدا به بررسی مزیت ها و معایب بلیط هواپیما سیستمی می پردازیم و در ادامه به عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلیط سیستمی اشاره خواهیم کرد.  

پرواز های سیستمی یا برنامه ای همان طور که از نامشان نیز مشخص است، ارائه دهنده ی بلیط های منفرد و برنامه ریزی شده هستند که توسط ایرلاین های معتبر به فروش می رسند. مهم ترین ویژگی پرواز های سیستمی، سامان دهی بلیط ها برای فواصل بلند مدت و همچنین مشخص شدن تاریخ و زمان دقیق پرواز، از مدت ها قبل است. حال خرید  این بلیط ها مزیت ها و معایبی را به همراه دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

مزیت های خرید بلیط هواپیما سیستمی

  1. امکان کنسلی و استرداد بلیط: از مهم ترین مزیت های پرواز سیستمی می توان به امکان استرداد بلیط هواپیما رزرو شده حتی در نزدیک ترین زمان ها به ساعت پرواز اشاره کرد. در این صورت، با بروز مشکلات پیش بینی نشده هم ضرر مالی( کسر جریمه کنسلی طبق مقررات) شما به حداقل می رسد. البته بعضی از ایرلاین ها امکان استرداد بلیط های سیستمی را برای مسافران در نظر نگرفته و یا مدت زمان محدودی برای آن در نظر گرفته اند، از این رو لازم است قبل از خرید بلیط هواپیما از شرایط شرکت هواپیمایی مورد نظر آگاه شوید.
  2. بلیط نیم بها برای خردسال: جالب است بدانید که نرخ بلیط هواپیما در پروازهای سیستمی برای خردسالان( بین 2 تا 12 سال ) با 50 درصد تخفیف خریداری می شود، این درحالی است که در پرواز های چارتری نرخ بلیط هواپیما برای خردسالان و بزرگسالان یکسان می باشد.
  3. تنوع در مسیر ها: پرواز های سیستمی توسط شرکت ها و ایرلاین های مختلف معمولا برای همه ی مسیر ها سازماندهی می شوند، لذا پرواز های سیستمی به کم تردد یا پر تردد بودن مسیر ها ارتباطی ندارد و برای خرید بلیط هواپیما در مسیر های کم تردد دچار مشکل نخواهید شد.
  4. اعمال شدن تخفیف های ویژه: یکی از مزیت های قابل توجه در خرید بلیط هواپیما سیستمی، تخفیفاتی است که برای ایثارگران در نظر گرفته شده است. طبق مصوبات سازمان هواپیمایی کشور، شرکت ها و ایرلاین ها، موظف به در نظر گرفتن تخفیفات ویژه برای این عزیزان می باشند، از این رو ایثارگران محترم می توانند با خرید بلیط هواپیما سیستمی از این تخفیفات بهره مند شوند.

معایب خرید بلیط هواپیما سیستمی

  1. قیمت ثابت: از آن جا که قیمت بلیط های سیستمی، توسط سازمان هواپیمایی کشور تعیین شده و از طرفی هم برای کنترل آن، حداقل ها و حداکثر هایی برای نرخ بلیط هواپیما در نظر گرفته می شود، لذا این محدودیت ها مانع کاهش چشمگیر قیمت بلیط هواپیما می شود. اما باید توجه داشت که بلیط های چارتری فقط در زمان های محدودی که تردد کاهش می یابد ارزان است، از طرفی هم در اوقات پیک سفر، بلیط های چارتری افزایشی بدون محدودیت را تجربه می کنند، این در حالی است که بلیط های سیستمی طبق قوانین تعیین شده برای افزایش قیمت با محدودیت هایی روبرو می شوند، به همین دلیل در اکثر زمان ها با نرخ ثابت به فروش می رسند.
  2.  محدودیت در ظرفیت پرواز های سیستمی: با توجه به این که معمولا تعداد بلیط هواپیما سیستمی از مدت ها قبل مشخص می شود، معمولا چند روز قبل از تاریخ پرواز، تمام بلیط های آن فروخته می شود و این بویژه در زمان های پیک سفر و یا تعطیلات تابستانی به اوج خود می رسد، بنابراین اگر یک سفر برنامه ریزی شده در پیش دارید، پیشنهاد می کنیم برای بهره مندی از مزایای بلیط های سیستمی، زودتر از موعد اقدام کنید.

المان های مؤثر در تعیین قیمت بلیط هواپیما سیستمی

معمولا اکثر افراد در هنگام خرید بلیط هواپیما، تنها به قیمت ثبت شده برای بلیط مورد نظر، توجه می کنند و به سایر اطلاعات پرواز، که در سایت های معتبر فروش بلیط هواپیما ارائه می شود بی توجه اند. اما امکانات خط های پروازی و ایرلاین های مختلف همواره تفاوت هایی دارند. به عنوان مثال صندلی های هواپیما به انواع مختلف کلاس های پروازی از جمله پرواز های فرست کلاس، کلاس پرواز تجاری و اقتصادی تقسیم می شوند. از طرفی نوع هواپیما ها و خدماتی که پرسنل ایرلاین ها در هنگام پرواز ارائه می دهند، با هم تفاوت هایی دارند. در واقع شما هنگام جست و جو برای خرید بلیط هواپیما ارزان، لازم است شرایط یکسان  بلیط ها را مقایسه کرده، سپس بلیط مناسب تر را خریداری کنید.

در ادامه تأثیر کلاس های پروازی را در قیمت بلیط هواپیما سیستمی بررسی می کنیم:

کلاس های پروازی در خرید بلیط هواپیما سیستمی

یکی از مهم ترین دلایل تفاوت زیاد در قیمت های بلیط هواپیما، تفاوت در کلاس های پروازی است که اتفاقا کد ها و فرمول های بسیار پیچیده ای در رده بندی قیمتی آن ها استفاده می شود. برخی از کد های مربوط به کلاس های پروازی مخصوص یک شرکت هواپیمایی است و برخی نیز بین تمام شرکت های هواپیمایی مشترک می باشند. از آن جا که معمولا این کد ها روی بلیط هواپیما خریداری شده ثبت می شوند، در ادامه تعدادی از آن ها را بررسی می کنیم.

  1. حرف F: نشان دهنده بلیط فرست کلاس و امکان استرداد وجه به صورت کامل در صورت کنسل کردن بلیط است. بلیط های فرست کلاس از لحاظ امکانات، بهترین صندلی ها را شامل می شود. البته صندلی های فرست کلاس بیش ترین هزینه را در میان انواع کلاس های پروازی ب خود اختصاص می دهد.
  2. حرف J: نشان دهنده بلیط کلاس بیزینس یا تجاری با استرداد وجه کامل می باشد. بلیط های کلاس تجاری نیز دارای امکاناتی مطلوب هستند و همچنین قیمت آن از بلیط های فرست کلاس ارزان تر است.
  3. حرف Y: نشان دهنده بلیط کلاس اقتصادی با امکان استرداد کامل وجه در صورت کنسلی است. همان طور که از اسم کلاس اقتصادی مشخص است، این بلیط ها کمترین قیمت را دارند.

روش های خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت

معمولا مسافران و گردشگرانی که قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به مکان های دلخواه خود را دارند، به دنبال راهی برای خرید  بلیط هواپیما ارزان می باشند، توجه داشته باشید که در انواع بلیط های چارتری و سیستمی، بلیط هواپیما با قیمت های متفاوتی عرضه می شود، بطوری که کاهش قیمت ها تنها بلیط های چارتری را در بر نمی گیرد و گاهی ممکن است که قیمت بلیط های سیستمی از چارتری هم کمتر شود و این به دلیل شرایط خاصی است که قیمت ها را تحت تأثیر می گذارد. در ادامه توصیه هایی برای خرید ارزان بلیط هواپیما ارائه می کنیم که می تواند به کاهش هزینه های سفرتان کمک کند.

1- در روزهای پیک سفر نکنید

 ابتدا بپردازیم به زمان هایی که تعطیلات تابستان و همچنین مناسبت های مختلف سبب می شود که اکثر مردم برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنند، با توجه به این که در این مواقع سفر های زیادی اتفاق می افتد، قیمت های مناسب برای بلیط های چارتر و سیستمی به سختی پیدا می شود. در زمان هایی که تردد مسافر زیاد نیست و حجم سفر ها به طور محسوس کاهش می یابد، قیمت بلیط هواپیما سیر نزولی را در پیش می گیرد.

2- پروازهای لحظه آخری را از دست ندهید

همان طور که می دانید، با کاهش خرید بلیط هواپیما احتمال خالی ماندن صندلی ها زیاد می شود، از این رو چارتر کننده ها برای جلوگیری از خالی ماندن صندلی های هواپیما، در ساعات نزدیک به پرواز، به صورت پلکانی اقدام به کاهش قیمت های بلیط هواپیما می کنند. لذا شما می توانید با بررسی مداوم سایت های فروش بلیط هواپیما، بلیط های ارزان قیمت را خریداری کنید. اما پیشنهاد می شود اگر انجام سفر برای تان ضروری است، خرید بلیط هواپیما را به ساعت های نزدیک به پرواز موکول نکنید، زیرا در این مواقع تعداد صندلی های باقی مانده بسیار محدود است، از این رو ممکن است، در مدتی کوتاه، بلیط های باقی مانده به فروش برسد و شما از سفر خود باز بمانید.

3- خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی

بهتر است بدانید که یکی از راه های خرید بلیط هواپیما مناسب، خرید اینترنتی از سایت های هواپیمایی است.  زمانیکه که شما بصورت حضوری به آژانس های هواپیمایی مراجعه می کنید، مبلغی را اضافه بابت واسطه گری آژانس پرداخت می کند، حال اینکه با خرید اینترنتی می توانید بدون واسطه و بدون هیگونه هزینه اضافی، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل مورد نظرتان را انجام دهید.

خرید آنلاین بلیط هواپیما از معتبرترین سایت های پرواز

برای تجربه ی یک سفر مقرون بصرفه خرید بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل با قیمت های مناسب بسیار اهمیت دارد، از این رو انتخاب یک شرکت هواپیمایی معتبر و با سابقه که قیمت های واقعی و مناسب را عرضه کند کار آسانی نخواهد بود. شرکت هواپیمایی آنی تیکت با سابقه درخشان در عرصه خدمات هواپیمایی و همچنین به پشتوانه رضایت مندی مسافرانی که تا کنون از خدمات آنی تیکت استفاده کرده اند، توانسته تا نشان اعتماد و تجارت الکترونیک را دریافت کند.  خدمات آنی تیکت شامل خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، رزرو تور های گردشگری داخلی و خارجی و همچنین ارائه خدمات 24 ساعته می باشد که به منظور سهولت خرید بلیط هواپیما بدون محدودیت زمان و مکان، امکان خرید اینترنتی از درگاه های بانک های معتبر را فراهم کرده است، همچنین می توانید برای بهره مندی از خدمات آنی تیکت با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس : 32444126 - 32444127 (056)

تلفن پشتیبانی: 09122989006

 

 

 

 

 

ثبت نظر
chat 0